Jednu z hlavních rolí hrál na Bedně 2017 robůtek Ozobot. Protože bychom neradi, aby skončil na poličce pod vrstvou prachu, tak přikládáme pár informací, jak si s ním dál hrát, a navíc jednu z nepoužitých šifer.
Ozobot má svůj základní mód, který je neměnný. V tomto módu sleduje čáru a reaguje na kódy. Můžete si s ním hrát například tak, že mu nakreslíte trasu na papír nebo tablet. Pro tablety existuje navíc speciální aplikace, která umožňuje si s Ozobotem nejen hrát, ale i trochu upravovat jeho výkon (kalibrace koleček, uvedení do továrního nastavení, ...).
Druhý mód se dá naprogramovat, aby dělal (téměř) cokoli, co se Vám zlíbí. K tomu slouží programovací prostředí Ozoblockly, kde (bohužel) skládáte celý program z bloků kódu. Je to dělané coby hračka pro výuku základů programování, proto se programuje tak nešikovně... Pokud byste přišli na jednodušší způsob jeho programování (klasicky textově), dejte nám prosím vědět. :)
Jak mohly vidět týmy, které došly až na stanoviště 13, kód se do Ozobota nahrává pomocí barevného blikání. Ozoblockly umožňuje nahrávání přímo z programovacího prostředí. Šifry z Bedny jsou tady na stránkách jako obrázek formátu GIF. Pro nahrání kódu do robůtka stačí Ozobota nakalibrovat na bílé části gifu (máte na to asi 15s). Potom jen spusťte základní mód, počkejte, až gif začne blikat, a nechte na něm robůtka stát, dokud blikání neskončí. Během nahrávání a po něm by měl blikat zeleně. Pokud někde nastane chyba, začne blikat červeně - pak doporučujeme zkontrolovat nastavení jasu displeje (čím víc, tím líp) a zkusit to znovu.