Pravidla
Komentář pro účastníky minulých ročníků
- Letošní pravidla se od loňských v ničem podstatném neliší.
Obecné informace
- Hra začne v sobotu 11. 5. 2019 kolem 15:00 a skončí v neděli 12. 5. 2019 ve 12:00.
- Hra je určena pro starší 18 let, mladším 18 let není účast ve hře dovolena.
- Do hry se mohou přihlásit dvou až pětičlenné týmy. Ale čím větší tým, tím lepší. Doporučujeme sehnat alespoň tři členy do
týmu,
spíše více.
- Hráči se hry účastní na vlastní nebezpečí a odpovědnost.
- Hra neobsahuje žádné nebezpečné prvky kromě myšlení a chůze či běhu noční Prahou a okolím.
- Hru pořádá neformální skupina vystupující pod značkou Svobodní Bednáři, s vydatnou podporou mnoha svých kamarádů a
spřátelených organizací.
- Hra je nezisková a veškeré účastnické poplatky jsou použity na náklady spojené s jejím uspořádáním.
Přihlášení do hry
- Hry se může zúčastnit libovolný počet týmů.
- Složení týmu je možno měnit až do zahájení hry.
- Každý tým, který se chce zúčastnit, nechť se nejprve na těchto stránkách zaregistruje. Registrovaní se po přihlášení
na stránce týmu dozvědí, jak zaplatit účastnický poplatek.
- Termín ukončení registrace je 3. 5. 2019. Účastnický poplatek musí na účet Bedny dorazit nejpozději do 6. 5. 2019.
- Nejpozději 8. 5. 2019 ve večerních hodinách budou zveřejněna doplněná pravidla, seznam doporučeného vybavení
a poslední informace před hrou včetně místa startu.
- Účastnický poplatek je stanoven na 500 Kč za celý tým.
- V případě odhlášení týmu po termínu ukončení registrace se zaplacený účastnický poplatek nevrací.
Stanoviště a zprávy
- Trasa hry je tvořena určitým počtem stanovišť, na kterých jsou ukryty zprávy nebo která jsou označena logem hry.
- Zprávy obsahují šifry, schémata, nákresy, nápovědy a další informace, které mohou být pro průběh hry důležité.
- K rozluštění některých zpráv může být důležitá znalost řešení či textu některých z předchozích zpráv nebo dalších textů
a předmětů spojených se hrou.
- Na papíru s šifrou mohou být také doplňující informace, nápovědy do další hry, části jiných šifer, organizační pokyny a
podobně.
Tyto informace jsou od šifry vždy zřetelně typograficky odděleny a k jejímu vyluštění nemohou nijak pomoci.
- Týmy se během hry pohybují od stanoviště ke stanovišti, přičemž v každém místě trasy bude možné z předchozích zpráv
zjistit
polohu následujícího stanoviště.
- Cílem hry je projít všemi stanovišti, dorazit do cílového stanoviště v počtu alespoň dvou lidí a do stanoveného časového
limitu
zde splnit cílový úkol.
- Stanoviště jsou číslovaná v pořadí očekávaného postupu nepřerušenou řadou přirozených čísel začínající od 1 a zprávy
na nich jsou označené logem a ročníkem hry.
- Některá stanoviště se mohou skládat z podstanovišť. Pořadí průchodu podstanovišť může být libovolné i pevně stanovené
a může se lišit i tým od týmu.
- Zprávy jsou umístěny do 10 m od udaného stanoviště nebo jsou ze stanoviště zřetelně viditelné.
- Zprávy jsou umístěny na stanovištích tak, aby je pokud možno nezničil nebo neodnesl někdo, kdo se hry neúčastní.
Proto může jejich nalezení chvíli trvat. (Hledání zpráv ale není smyslem hry, proto pokud ji nenajdete do 20 minut,
jste pravděpodobně na špatném místě.)
Co se smí a nesmí
- Během hry je zakázáno jít záměrně za jiným týmem nebo týmy s cílem nechat se dovést na příští stanoviště.
- Během hry není dovoleno předávat jakékoli informace o trase, stanovištích a zprávách jiným týmům ani osobám, které se hry
neúčastní.
Tým je při vyzvednutí zprávy povinen chovat se tak, aby na polohu stanoviště neupozornil jiné týmy nebo dokonce osoby
neúčastnící se hry.
Zprávu tým luští v dostatečné vzdálenosti od ostatních týmu, aby je nemohl vyrušovat.
- K získání zpráv nebude nutné vstupovat do budov a na pozemky, které nejsou běžně masově přístupné veřejnosti, s výjimkou
budov
a pozemků zřetelně označených logem hry.
- Zpráva se na stanovišti může vyskytovat ve více kopiích, v tomto případě si každý tým může odnést dvě kopie zprávy
s sebou (není-li na zprávě uvedeno jinak). Zprávy se nesmí ničit ani pozměňovat, je také zakázáno měnit polohu zpráv na
stanovišti
nebo si další kopie zpráv půjčovat a vracet. V případě, že na stanovišti je méně než 20 zpráv nebo má-li tým podezření,
že bylo stanoviště poškozeno, nechť kontaktuje telefonicky organizátory. V případě, že na stanovišti zbývá poslední
zpráva,
je tým povinen nechat ji na místě pro ostatní, pro sebe si ji musí na místě opsat.
- K přesunům během hry je povoleno použít pouze vlastního těla nebo Pražské integrované dopravy, není-li uvedeno jinak.
Nelze tedy použít ani kolo, kolečkové brusle, skateboard, stopování, taxík atd. Účastníci s fyzickým handicapem
(na vozíku, se zlomenou nohou apod.) se mohou za určitých podmínek přesouvat vlastním autem - je ale nutné předem
kontaktovat
e-mailem organizátory, kteří tyto podmínky upřesní.
- Tým může získávat během hry faktické informace od osob, zvířat, knih a počítačů, které se hry neúčastní.
- Tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit.
Co byste měli mít s sebou
- Nabitý mobilní telefon s přístupem k internetu.
- Jakoukoli aktuální mapu Prahy. Nezapomeňte, že ne každý plán obsahuje všechny údaje potřebné pro postup hrou. Správnou
interpretaci
řešení šifer však zaručujeme pouze s využitím aplikace Mapy.cz, podle které jsme hru připravili.
- Papír, psací potřeby, nůžky, pravítko, šifrovací pomůcky a cokoli dalšího, co vám může pomoci vyluštit šifry.
- Jidlo, pití, podložku na sezení, čelovku, teplé oblečení, dobré obutí, deštník, plán MHD, buzolu a cokoli dalšího,
co vám může pomoci přesouvat se mezi stanovišti a nevymrznout.
- Případné speciální vybavení bude včas doplněno.
V posledních informacích před hrou budou pravidla ještě upřesněna. Tato pravidla platí za všech okolností, pokud není
pořadatelem zřetelně,
nezašifrovaně a naprosto jednoznačně stanoveno jinak.